Met deze 4 technieken behandel je je groenten als vlees (voor de beste smaak!)

12:06


Hoewel wij al jaren zonder problemen vegetarisch zijn, klikte ik toch nieuwsgierig op het artikel van Treehugger over technieken die je groenten vleesloverproof maken. We hebben allebei een non-vega vriend, maar zetten meestal zonder problemen gewoon vegan gerechten op tafel. Met deze technieken (die ik binnenkort zéker ga uitproberen! Resultaat volgt!) kunnen we de vleeslovers in onze vrienden- en familiekring misschien nog meer overtuigen om helemáál vegetarisch te worden. Wie weet!

1. Marineren
Dit wist ik natuurlijk al lang: zodra wij onze seitan in een lekkere terriyaki-achtige saus marineren, heeft niemand meer door dat ze eigenlijk geen vlees aan het eten zijn. Natuurlijk kun je dit ook met groenten doen, bijvoorbeeld met bloemkool. Volgens Treehugger is een 2 uur durende marinadesessie in kruiden, citroen en koriander een gegarandeerd succes. Let's try!

2. Kruiden!
In onze keuken vind je een hele rij met kruidenpotjes, die eigenlijk állemaal gebruikt worden. Hoewel we onze favorieten hebben (hallo massalakruiden!), proberen we ook nieuwe combinaties uit. Harissa, Za'atar, gerookt paprikapoeder.... allemaal even lekker over wortels, courgette of bijvoorbeeld zoete aardappel uit de oven! In het boek Instock Cooking (lees hier onze uitgebreide review, mét recept voor snelle komkommerpickle) vind je superhandige kruidencombinaties die heel lekker bij elkaar passen.



3. Grillen
Gisteren roken we, ondanks de benauwdheid, aardig wat barbecueluchtjes. Wat wil je, als je op de één-na-bovenste verdieping van een appartement woont. Maar waarom zou je een lap vlees op de barbecue leggen als je net zo lekker aardappelen, venkel, maiskolven (!), courgette of portobello's op de grill kan gooien? Check ons recept van The Green Kitchen en maak er meteen een extreem lekkere portobelloburger van

4. Pekelen
Oké, dit hebben we zelf nog nooit geprobeerd, maar wél al gelezen in Instock Cooking. Het pekelen van je groenten maakt de binnenkant zachter, waardoor groenten die normaal een eeuwigheid nodig hebben om te koken een stuk sneller gaar zijn. Denk aan radijsjes, bietjes, kool en wortelen. Een beetje azijn, suiker, zout en kruiden doen het werk voor je. Snel én lekker? Yes please!

Welke technieken gebruik jij altijd?

Liefs,
Nicky & Jessie
Iets te vertellen? Laat een reactie achter (leuk!) of mail
Volg ons op Facebook: facebook.com/emmajohnblog/
Volg Nicky op Instagram: instagram.com/nickyemmajohn en Twitter: @Nickyemmajohn
Volg Jessie op Instagram: instagram.com/anewzero en Twitter: @JessieAnz

You Might Also Like

0 reacties

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

Facebook

Pinterest